who's stand by ur side?

21 July 2011

apa la sangat kan.


cemana nak mula eh. hehe. :P

antara korang-korang la. sape jenis bangsa yang asal beli barang je tengok harga. asal beli apa-apa pown mesti nak kena compare harga dulu. & tiap kali amek satu barang je pegi teeeeetttt kat price checker tu???? aku adalah orang yang paling pemalas sekali dalam dunia nak pegi usung barang pegi check price.hehe. yang aku tahu amek campak masuk trolley. amekkk menda nak pastu bayo. itu lerrrr kojeeee den. walaupun aku tahu aku memiliki seorang pakcik jenis bangsa yang teliti & particular. ehhh. bukan sama dengan ke???HAHAHA. :P lantak ahhhh.

tapi walaupun aku semedang tak amekkk peduli pasal harga. tapi takdalah aku ni tongong sangat bila rege pampes drypers kat c4 rm45 & kat mydin rm32 kan.kan. takdelah biol sangat sampai yeay...aku beli lampin lapik bontot anak yang paling murah kat  dunia kat c4 sinun kan. nampak sangat la masuk air. terang-terang blurrrr.muahaahha :P

macamtu jugak ngan harga bende-bende lain. ni baru nak citer ni. nak dengar tak???? heeee.:P kelmarin dulu. aku pegi la mencekik dekat cafe office. kat sinun ader untie chinese yang menege barang runcit. jual kopok. jajan. asam. potostat. cocktail. tapi cocktail tu aku tak penah beli ahhhh. entah nape tak lalu dekkkk tekak. hehehehehe :P tapi aku bersidai la tepi gobok roti gardenia dierrr nak tengok magazine kan. PA&MA yang paling baru lagi dalam minggu ni ke minggu lepas keluar. aku tengok duit. cisssssss. tinggal 3hengget. mana cukupppppppppppppp. T_______T sengkek tapi ader hati nak beli itu ini. HAHA

sekali tu aku yang jenis tak berapa nak malu pegi ler pinjam duit ngan ZILAMERONG 5hengget. makcik tu tengah beli cekodok pisang. hehe. jadi duit aku ader 8hengget la kan. ko faham tak aku cerita???? tak faham kena buat-buat faham. malehhh aku nak ngulang la haaaa. :P pastu aku pegi la kedai untie tu balik nak beli PA&MA. sekali masa nak bayo untie tu cakap RM8.90. aku macammmmm waterpak la kan. malu siakkkkk duit tak cukup. pastu aku amekkk tembok cina letak kat muka cakap ngan antiiiii tuh.

"i only have 8ringgit. another 90 cent i'll pay tomorrow okeh untie?'' & * mata kelip-kelip.


sekali tu die cakap ''ayoooooo. u boleh ingat ke 90sen tu. i punya untung pun tak sampai 90 sen. u beli esok je la bulehhhh. i reserve kan untuk u''


aku rasa time tu macam hentak kepala kat dinding je. hehe.adoiiii la untie hoiiiii. bukan 90 ringgit. 90 sen je kot. lagi-lagi setiap hari pun aku dok makan kat cafe tu.hari-hari pun lalu tepi kedai dier. tapi dah dier cakap gitu. aku pun sentap lerrrrrr. HAHA. terus hentak-hentak kaki.

''takmo kawan untie.''HAHAHA. aku cakap ''takpela camtu untie. tak jadi beli ahhhh''

pastu bla la kan. nak tunggu menda lagi. aku pulak tak tahu rege PA&MA dah naik.aku rasa dulu RM6.50 je kot. sekarang mencanak-canak ye kau. hamboiiiiiiiiii. tapi kot iyeeee pown tak bagi. kau amekkk la ic aku potostat pastu kalo aku tak baya 90sen tu. cari la aku kat opissssss ke. tunggu aku depan pintu cafe ke.hehehe :P tapi tak gilerrrr lagi kot sengaja tak bayo utang orang.kot lupa tu  lain la. tapi kalo dah nama utang. takda hati nak tenang duduk silang kaki la. mesti rasa tak tenteram punya. heehehehe T________T



 



tapi adat la tu kan. sapa nak berniaga kalo tak  untung??? ye dak???
terusssss teringat iklan abang jem ngan KE kat sinar.



berniaga nak untung.tapi muka kelatttttttttttttttt je. hehehehehe :P

................................................................................


moral nyer. jangan berani ko tawar-tawar nak bayo esok ke tulat ke. apa kau ingat itu kedai atokkkkk kau.HAHAHAHA. okeh untie. chillllll okeh. jangan stress-stress nanti cepat tua.heeee
T_______________________T










7 comments:

wardah @ fie shah said...

ha yes, kita pun tak berapa amek tahu sgt kalau harga brg². tapi since dah jd mak² ni harga pampers, susu semua dah hafal dah. jgn lah diorang nak tipu aku! hahaha

mummy_ayu said...

bulan ini bumper, tu yg mahal skt tu..
ayu pun jrg la check harga...tapi my hero..suka gie main mesin scan harga tu..kalu jumpa..semua dia nak scan...

Scha406 said...

kalau main ngan ca ya nun alif, mmg bkira makcik....kalau penjuaii nyer melayu, sellaunye ok...x bkira sgt...hurmmm

bujal X said...

kalau saya jadi auntie tu memang saya tak bagi jugak~hahaha~~

*jual buku untung sikit tahu!he~~

NOR said...

hehehe...nor plak mmg xde survey2 harge kt tmpt len dh...slalu shopping kt c4 alaman tu je la,even org kate kt tmpt len lg murah tp xdela pakwe i nk bwk...huhuhu...bab2 bayo tu pnh gak,kt cafe la igt bwk duit ckp dh skali ank bujang nak itu nak ini,hutang gak dgn makcik cafe tu,lunch br bayo...=p

Hanani Hamid ( Ticer Nani ) said...

nani ni kalau beli barang mesti nengok harga dulu.nak compare2 dulu...aunty tu siap blh nak reserved kan tak menahan betul

Dr K said...

1- saya ialah spesis yg suka bandingkan harga kamu tahu! Haha...tu pasal kalau saya ke Tesco, boleh spend masa 2 jam shopping barang, yang mana wife saya cuma perlukan 20 minit saja. Sebab wife saya ada ATM bergerak, iaitu saya!!! hahah..

2- saya nak bukak kedai magazine kat putrajaya. Nanti kamu boleh hutang 90 sen, takpa,saya benarkan. Lewat sehari, saya charge 9 sen. Miahahaha