who's stand by ur side?

20 July 2011

aku yang serba salah :P


ini kesahhhhhh jiran tertangga, sebarang perkataan yang keluar memang takda kena mengena dengan orang yang baca eh. sendiri baca sendiri tanggung. ececece. kejiiii betol mukaddimah eh. HAHA.cerita pasal neighbour nih. aku rasa semua orang ader neibo. samada ko duduk flat. kondo. menara ke. rumah taman ke. villa billa ke. even zoooo pun mesti ader neibo. jadi hari ini mari mendengar kisah neibo aku di kejiranan quartes kerajaan di tempat sekian-sekian *bukan nama sebenar. :P sekarang bahaya. tak boleh terlalu open bagitau aku duduk mana. rumah aku takda ADT tau. heeeee. T______T

dulu tahun 2009. neibo aku memekak sebab dier kata aku suker buat bising. aku tumbuk sambal dier kater aku bertukang. aku behaveeee je kat umah dengan TV zaman Flinstone dier kata aku pasang radio kuat. budak bujang depan umah balik 3pagi dier tuduh aku tutup pintu kuat-kuat & aku jeeee la yang salahhh. hehe. aku penah tulis entry pasal neibo aku. memang masa tu aku sakit hati sangat la kan. jap aku godekkk cari. haaaaa. nak baca sila ke SINI.

tapi kan. bila aku sound setepek. apa ke gilerrrrrr aku nak memekak sensorang dengan pakcik Abdul takda kat rumah sebab keje travel around the country. aku still saba lagi bila kena tuduh macam-macam. by phone. by surat layang. by report dekat komuniti & BPH. aku punya temperature mencanak la hoiiiiiiii. aku tengah sarat mengandung pun ko sedap mulut cakap aku terkinja-kinja dengar sampai bawah rumah kan?? aku tak tahu la pompuan mengandung mana la yang sanggup nak terkinja-kinja menari dengan pasang radio kuat-kuat meanwhile laki takda kat rumah. BUT.....aku still saba sehinggalah dier maki aku kata aku henjut buai bergema sampai rumah dier. kau giler ke hape aku nak henjut buai anak samapi bergema ke telinga kau kan. abesssss tu kau nak aku sangkut kat syiling ke cik banyak songehhh hoiiii????? okehhh. takpe la lagi. pastu cerita tu berhenti kat sinun jeeee. sampai la 2011 nih..........


nak baca lagi tak?? ke nak aku sambung?? heeeee :P







sekarang dier dah meroyan macam lain pulak dah. orang umah atas nih kiteorang laki bini tak tahu la apa kejadah pekerjaan sambilan yang dier buat. tukang kayu ke. tukang rumah ke. buat frame ke. tukang tebuk lobang ke. tapi tiap-tiap hari mestiiii dier bertukang. entah la ketuk menatang ape kan. tapi gedebuk gedebak macam orang paku dinding. aku malas la jadi minah kepochi pegi sound dier kan. sebab aku anggap ia perkara normal kalo ko duduk flat or apartment. tapi. tapi .tapi jiran bawah umah yang kecohhh tu pulak yang menyalahkan haku. dier tak repot. tak sms. tak call dah. tapi setiap kali bunyi je orang atas ketuk-ketuk mesti dier ketuk balik macam protesssss. dah seminggu dua ni dier buat camtu & aku macam menahan sabar je. malassss nak kecoh-kecoh tapi hak jiran yang sebelah kanan pulak yang ketuk jugak. macam semua orang nak salahkan aku. tak adil betul. kiranya orang atas ketuk. orang bawah ketukkkk balik. orang sebelah pun join protesss sama. adoiiiiii. pening tahu!!!!!


takda aku giler nak bertukang kat rumah tu. dengan anak pukul 8 dah tidur. sory ek. nak letak gelas atas meja makan pun slow-slow. aku tak faham apa masalah mereka sebenarnya. tapi yang aku faham mestiiiii aku yang jadi mangsa. yang korang ketuk-ketuk tu macam nak protesssss kat aku. * ke aku yang perasaan. heeee :P takdalah. sebelum ni kan memang dah ader issue dengan neibo bawah umah. so that bila orang atas ketuk dier pun balas balik la. ingat aku yang bertukang kot. geram sungguh. padahal aku nak tebuk lubang dulu pun panggi abang DRILL kat p18 tu. satu lubang RM 2 siap pasang sekali ngan loceng. tukul pun takda kat rumah. haaaaaaaaaa. tup-tup macam aku pulak yang bertukang. sekarang nih. aku pun malas nak maki-maki orang. kalo ikut hati aku dah setan-setan kan kau. tapi aku malas nak cakap je.



iskhhhhhhh.





macam setan. heeee :P kan dah terkeluar. T__________T






aku tak la amek benda ni remehhhh sangat. tapi aku malas nak perbesarkan benda kecik-kecik walaupun hakikatnya aku semak orang ketuk mengetuk tepi telinga aku. AJAK kata biorrrrr ler dier nak buat apa pun. lama-lama dier berhenti la. tapi ajak kata nanti raya dier nak beli mercun balik ke atas rumah. HAHA. *joke je. kita ambik macam ni je la. buat-buat pekak. len la kalo surat warning sampai lagi. memang aku ajak Padiyappa selit kain dekat pinggang tu pegi umah kau bersemuka !! HAHAHAHA. takut tak???? muahahhahaha T_________T













26 comments:

molliesa said...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....benci ok jiran mcm gini,,,! fullstop!

NM02 said...

sabar je la wak... hidup dok umh yang ada jiran atas bawah ni mmg gitu. umh atas ai kosong, tapi selalu dengar mcm org main guli...




ape kes? momok kah?

Kakzakie Purvit said...

Tak payah ambil pedulilah ayu. Nanti tangga stress wanita m'sia naik ke tangga 15 pulak...sekarang dah tangga 16 kalau boleh biarlah turun ke 2o ke...

wardah @ fie shah said...

Boleh tak nak LIKE gambar tu? hahaha, marah sampai cenggini ke Ayu?

eMMe said...

hahahhaa....
sian ayu, tersepit tgh2 kan kan!
bg akak lumrah alam la kan, kite gi dok memane, asal ade jiran, mesti mcm2 karenah kan...sabarrrr je la...hehehe...

NOR said...

btl tu kak u...jiran i plak (dulu la,skrg nie ade tp jarang2 la) suke letak sampah kt luar rmh,klu x b'bau ok gak,nie yg dh b'bau ok...nor sound je 'igt ade kuli nk angkat sampah ko?' lps tu xde dh,klu ade pn kjp je,myb dieorg ltk kjp pastu buang...tang bunyi2 tu,same la,nk angkat kerusi pn slow2 tp dtg si nopal main tarik je...huhu...i plak yg seram dgn jiran bwh & ats,so far xde komplain ape la...hihihi...

Dr K said...

Gila nya jiran bawah rumah u tu!! hahaha...siap report bagai..kalau I dah lama I saman malu, rasin lohh...(terus cakap Indon, ambek kau)..miahahaha...


Itulah masalahnya bila dapat jiran jakun :P

uncle gedek said...

Bila tertengok gambar tu, uncle rasa uncle sendiri nak drill rumah kamu tuh!

cheh!

kurus said...

adoiii panjang lebooor entry emo nie .. pueh akak nak habis kan baca ..
ape2 ponnn sabar ya dik ... gitulah hidup berjiran .. selagi boleh sabar .. sabar ya dik ... x leh sabar pindah yoo senang citooo ..

x punnn kite bakooo dikkk ! ekekke
( kasi emo tuuu reda .. )

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

kalau ko nak kasi sedasdua pelempangkat jiran tu ajak gua

Cik Ina Do Do Cheng said...

ko pindah je rumah teres, dulu masa cik ina duk flat pun cam tu.kalau ko nak menumbuk tu letaklah kain tebal sikit kat bawah lesung batu, tak de bising.dorang lantak pi, janji kita tahu menjaga tata susila seorang jiran. tak gitu.

Scha406 said...

laling, sbr yer..ingt kn da abis dah psl jiran ni..haihhh la..naseb jiran i ok....

mamaelly said...

encemnye hero kat gambar tu :P

erm ada jugak jiran cenggini ek..sabar je la..kalau tak leh tahan p ketuk paler jiran2 yg mengong tu..ermm

tp kan..betul ke yg bunyi mengetuk tu mmg betul org tu sedang mengetuk.. ke "lainnnnnnnn" ..ermmm

Ayuraza said...

moli : ahhahaha..apakan daya..kena harunggg jugak..hehe

Ayuraza said...

NM02 : hahaha...memang pun..ader momok keje part time kot...ekekeke :P

Ayuraza said...

kak zakie : haha..memang pun kak..stress2 kang cepat tua pulak..ekeeke :P cukup la stresss tempat keje..hahaha

Ayuraza said...

wardah : hahah..tak marah..nasihatttttttt..hahaha

Ayuraza said...

nor : yang perangai rupe itu pun ader..tapi tak sampai hati nak tegooo jiran sebab jiran pun tak penah nampak bayang...hehehe

Ayuraza said...

daddy ziyad : aah..jakun betol...hahahha :P dier nak sound sebab dah kena sound balik jadi tak berani la..tu yang dier balas balik tu..ekekeke :P jakun!!

Ayuraza said...

uncle : hehehe :P nak ke uncle..padiyappa pun ensem lorh...hehehe

Ayuraza said...

kak ieda : yeee kak..kalo dah stat membebel memang berkoyan2..hahahhaha :P dah tak tahu nak citer kat mana..takkkan nak pegi aduan rakyat kot..hehehehe

Ayuraza said...

brutalsolo : hahahhaha..boleh..gua pun tunggu geng gua cukup je..ekekek :P kalo dier nak pelempang gua takda la gua terkincit..haha

Ayuraza said...

cik ina : memang nak pindah..tunggu la rezeki beli umah...kalo tak..menahan je la sampai pencen duk kuartes...hahaha

Ayuraza said...

sha : makcik..kau je yang faham kan..heeee..pembaca setia nih..nakkena kasi awards sikit..hehehe

Ayuraza said...

mamaelly : memang pun mama..tak larat nak melayan orang cenggini..abih2 pun wat pekak je la..hehe.. kalo antu takpe la..ni manusia yang macam antu tu yang susah sikit nak jaga..hehehe

Ayuraza said...

emme : ye kak..tapi yang sakit hati sebab takleh tolak ansur n main tuduh je...tension je..hehe