who's stand by ur side?

10 November 2010

jiran bawah umah aku yang macam lahanat!

ye ye. citer da basi. citer kelmarin tapi readers blum tahu. n3 5minit tu pn cme melepas batuk ditangga geram je.
well. alkisahnya.
saya punya seorang jiran yang berperangai macam lahanat!
saya tinggal di presint 14 putrajaya.
umah flat.
tapi since 2009 till now they laki bini keep calling, text kiteorang pasal bunyi bising yang ntah mende mende tu. aduh la.
ntah ntah ader jerangkung yang tumpang tinggal ngan depa tapi depa salahkan kami.
mane haku tak hangin satu badan.cehhh.aritu baru je wat n3 pasal sikap manusia yang penyaba.cisssssss. :P

sudah la ko repot sal aku kt BPH.
ko repot plak kt ketua blok A yang  tak macam tok penghulu tu sebab bile aku tanya boleh penghulu tu cakap "saya takleh wat ap la" . :P choiiii.
pastu ko anto surat layang konon-konon wakil rakyat p14.
pastu ko riki umah aku kater aku bertukang.
pastu ko boleh call aku n ajak kul 10pg tnya apa aku buat kat umah sebab denga macam orang bertukang sedangkan ko call time kami keje. office hour bro.
*muka aku macam tukang kayu ke?? adess T__T
pastu ko boleh tanya nape selipar kat umah aku banyak tapi kami cakap kami tak da kat umah.
uhhhhh. memang nak mintak penampar :P.

pastu kelmarin memang tahap saba aku dah ilang pun.
padan muka ko kena maki.
walaupun muka aku anggun dan kesopanan aku terserlah.
tapi aku ni MANUSIA. bukan sinchan. :P
yang aku sakit hati ko send msg ni.
"salam. pn .norahayu. boleh x jangan hayun buai tu terlalu kuat. sampai bergema ke bawah umah ni. saya bukan nak tuduh. tapi minta kerjasama. kalo boleh perlahan sikit hayun buai."

ko tau. tetibe tanduk kua kat kepala aku.
aku reply.
"ko kalo xleh denga bunyi ap-ap bek toksah duk flat. ko duk la bukit antarabngsa nun.aku da lame saba ngan ko ni. ko repot sal aku kat BPH smapi BPH anta notis tunjuk sebab kat aku. tu pn aku diam. ko kalo nak privacy sangat jagan duk umah flat. pangkat xbape nak ader sebab tu orang letak ko duk flat ni haa. aku tumbuk sambal ko kepoh call kater aku bertukang. aku potong ayam pn ko sebok kate aku ketuk sana sini. da nme pn duk flat. mmg la bunyi. umah kiri kanan. tak faham aku ader manusia mcam ko ni. aku pn ader tahap saba. jagan smapi orang lain ilang saba. tapi ko da melampau. buai budak xkan la bunyi sampai bergegar flat. xkan ko nak aku gantung kat syiling kot. (ke ko nak aku gantung kat leher ko.hehe tambah).
DAMN U..hambikkkkkkkkkkkkkk.

keji tak aku. lantak korang la kalo nak klasified aku cam ner. memang aku tak boleh nak saba pun.bodoh ke hape bunyi buai smapi sebok dok call aku. takda tolerate lansung.
pastu boleh plak laki ni reply.

"saya tak pernah pun anta surat kat BPH. mungkin surat tu dari orang lain. pasal repot kat ketua blok mmg ader sebelum ni. saya pun bersaba gak. kalo tak boleh ditegur itu terpulang. pe pn saya mintak maaf"

adesss..wat the fak la.
aku reply.
"bukan masalah tak boleh tegur. tapi ko da melampau.aku tak wat ko kate aku wat. ko xfaham bahasa ke aku cakap aku tak bertukang aku tak bertukang la. ni aku dah kurang aja. ko nak repot kat sape lak. pegi jahanam la ngan orang macam ko. ko yang tak boleh tolak ansur ngan orang. cermin diri dulu."

terus senyappp.:P
padan muka ko. aku pun xfaham nape la ko ni loghat sangat smapi bunyi buai pn ko bising.tapi kan umah konkrit. bunyi ke???
siap cakap. bini saya tergangu jugak ngan bunyi pintu. bengong ke hape. umah kuartes pintu kan berat memang la bunyi. issshhhh la. aku tau la ko baru kawin. jagan nak bermanja-manja smapi macam ni sekali. kang silap-silap aribulan aku pelangkong ko ngan lesung batu tu nak???

sila pkai begini ek sebelum aku pelangkung betul-betul.

*
*
*











p/s : sory n3 teremo macam orang tua. pastu n3 ramble je lebih.
sila buat tak nampak.

20 comments:

mummysyafie said...

dah bersemuka ke belom? ni cara nya..ajak dier ngan ketua blok sekali bersemuka.

pastu senang..takkan buaian leh kuarkan bunyi kot.

orang tumbuk sambal mmg la berbunyi..apa sebelum ni dier tak penah tumbuh sambal ke? kang pakai blende lagi bising.

pastu..cakap kat dier..mmg ada berjiran macam ni la. takkan bunyi sikit pun nak kecoh. bunyi tu bukan nya 24 jam. kalau minta perlahan kan radio of coz kiter boleh buat. tapi takkan bunyi buai..bunyi sambal pun nak bising..

adoiii...mmg dah nasib ayu la dapat jiran camtu. ish..ish..tak leh gambarkan camne rupa jiran ayu tu.

baik ajak diaorg jumpa..sebab kalau kuar surat peringatan kedua, tak pasal² kena surat kuar rumah lak.

Scha406 said...

adpoihlarr..lawak betol la...ade gak kes cmtuh...naseb badan..i stuju ckp mummysyafie...

Ayuraza said...

mumysyafie :
aah..da plan nak woman to man talk..adess..siap standby lesung nk pelangkung pale boleh???
hahaha..

ntah la..mmg nasib badan la dpt jiran yang macm2 ni..da la kiri kanan bujang..lansung xamik peduli..tegur pn menyombong..nk mintak tlg ap2 sok lusa cnfirm xleh..

ntah nyer..mcm la kuat sgat bunyi buai tu..
agaknyer dier giler talak kot..hahhaha..kepoci..

Ayuraza said...

sha.as :
haha..mmg lawak..ntah2 meroyan..
lepas ni mmg ngat nk wat bising betul2..bia dier rase..
tak baik la..haha

Umie said...

gawat no gawat...hehhe...betul gak kata mummysyafie tu...tp kan xkan benda tu pun nak kecohkan...ermmm....PHD kot ni...

Unknown said...

ya rabbi, ada juga camtu..habaq mai kat dia nih,ina dok umah teres kat P11 ni pun dengaq kiri kanan anak2 jiran lari turun naik tangga

pastu tengah2 malam kul 4 pagi ke mesti terbangun dengan pili paip umah sebelah dibuka

tu tak kira dengan jiran jerit2 marah anak..

tapi ada aku kesah? dah ada anak kecil cam gitew laa

pastu takkan dia tak memasak sampai tak leh consider dengan bunyi ketuk sambal

yg pelik, dengar pintu umah terbuka pun dikomennya..

ya allah..JUSA ke dia tu.ina yg bacan i pun rasa nak marah

Ayuraza said...

kak umie :
tu nme dier laki bini meroyan baru kawin nak manje2 takut tak concentrate..hahaha..bikin panas..

Ayuraza said...

adlina : ye kak oii..nape la ader org mcmtu.. adat la duk flat..mmg umah kiri kanan..bising..

kalo duk teres ntah dier wat repot kat komuniti ke ap..haha..tu blum citer kalo bebudak men bola sepak kena grill lagi..agaknya terjun tgkat 14 tu..muahaha

jusa..kalo jusa da lame bermbus kot..agaknyer pengawal kot sebab time kiter keje die ader kt umah..time kiter kt umah die keje..ataupun time kiter kt umah dier nk tdo sebab shift malam..sebab tu meroyan macam ap..hahaha

KM said...

kekeke........mcm tu punya jiran pun ado yo....Anyway nanti KM beli ko kereta kebal supaya senang nk bom umah jiran tu hehehe......

Anonymous said...

hihi..susah tul dpt jiran cmnie..biasa la rumah flat..klu xnk bising2 dok dlm utan je la..hih

Ayuraza said...

KM : thanks KM..cayalah..kete kebal..roadtax insurance tak mampos haku nk bayo..

Ayuraza said...

aenareal : aah..mmg pown..jiran kaki nyebok..ngat nk suh BPH letak umah dier kat gunung merapi..biar kena lava...hahah

said...

aper punye orang la...

adat la dok umah kuarters....
bunyi2 camtu..
kalau nak selesa...
suh dia pi beli banglo sebijik...
dok laki bini kat situ...

kalau dia berani...awat dia tak mai bersemuka kan..dok sms wat aper....

...sabor ayu yer....

Ana Lyana said...

huhu...baru nak pindah kuarters.. takut pulak bila jadi macam ni..yela kita kan ada anak kecik, takut bila tgh2 malam dia nangis dengar satu floor kang.,..hehe..ganggu org nk tdo..

kat umah sekarang ni pun dah dgr jiran2 dok jerit2 marah anak.. sabar ajelah..

Ayuraza said...

yanie : ntah nyer..kalo brani sngat meh sini aku pelesing..hehe..woman to man talk..haha..

mcm gangster x??

Ayuraza said...

honeysour : dun worry dear..bkn semua org giler talak mcm jiran bwah umah kteorg tu.. still ader manusia yg tolak ansur..

tp bab anak ni..adesss..dier blum ader ank myb tak tahu cmner..
nk berperang ble mak n anak kt umah..hehe

mimie said...

Kak Mummysyafie..adik saye tu umah dia tu ader tv buruk je satu,..itupun hidup segan mati x mau..radio pun x der..jgn kte nak berkaroke..atau memekak ngan radio.saye cam nak g je tetak jiran dia tu..hangin betul..ayu duk mah saye pun dia call kte bising..ader puaka nyang rapik kot kt atas bumbung mah dia

Ayuraza said...

mimie :
sial da ader blog...

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Ayuraza said...

ayu : FUCK OFF!!