who's stand by ur side?

10 August 2011

Sapa kater mak tak terer.


hahaha.nak gelak dulu baru cerita la. muahahha :P

semalam kan kepoh sekampung kater aku nak masak rendang. siap print resepi bagai. aku ni nak kata pandai masak tak la. tapi handal sikit dari chef one lah. buwek.buwek.buwek. hahaha :P kalo citer bab masak memang terpaksa surrender. rendang yang aku kepoh kan sangat tu pown first time seumo hidup aku masak rendang. tak tahu la rasa menda. agak-agak Ajak tak masuk spital wad kecemasan kira ok lah. HAHA.

bagi aku air tangan yang menyebabkan masakan tu sedap kot.

sebab aku kalo nak masak apa-apa. mula-mula call ma tanya cemana cara. muahahaha :P bila dah tahu mula la menonong pegi kedai ke. mydin ke.cari barang yang patut. pastu buat la macam yang mak aku ajo tu. tapi mesti tak sama. hehe :P kalo cakap tak sedap tu macam kejam sangat. HAHA.

ni aku senaraikan kejayaan skill & air tangan aku yang suci ni ngan korang. muahahha :P

penah aku buat kek choc kukus untuk Ajak. Bantat!!! penah aku buat kuih tart nak raya tahun lepas. dem 2 hari 2 malam baru siap. siap-siap hangit lak tu.!!! HAHA. penah aku buat kacang salut rempah. tak jadi aku basoh balik kacang tu jemorr pastu buat balik. akibatnya lemau!!! HAHAHA. time mak aku takda aku masak nasik tak tarok air. pehtu bunyi keletung-keletang aku ingat standard la bunyi rice cooker. sekali dier jadi macam beras terbakar.HAHA. tapi aku penah buat caramel puasa tahun lepas. menjadi. Ajak kata sedap & kempis-kempis idung makan. aku tak faham sedap ke tak sebenarnya. entah-entah menipu aku. sajer nak jaga hati aku. hahahaha :P tapi style dier kalo tak sedap memang derek dier kabo tak sedap.sentap mak terus tak buat. muahahahaha T_______T


balik keje semalam singgah mydin jap beli barang.pehhhh balik pecah peluh buat rendang.haha. jadi kau!!! walaupun tak semenggah. muahahaha :P jenuh aku edit kasi gambo selera tengok.ekeekeke








pastu buat ikan kukus. sayor maleh nak masak. bukan Ajak makan pown. aci tak kalo takda sayor?? balik-balik khailan jugak yang dier cari sampai awan nano makan berak kuo selai-selai. hahahaha :P yang ni confirm sedap. yang jual kat pasar malam ngan kedai tu dah tak freshhhh. hehe. tauk garam besor. asam jawa pastu air sikit. rebus 10minit gitewwwwww. makan ngan nasi panas-panas. haaa kau meratah je la keje nyer. *sajer bagi korang teliur.hahaaha










tapi dalam aku gembira rendang jadik. aku sedih noksssssss. sedih sangat. korang mesti faham kalo tengok nih.


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-



-




-



-



-



ni penunggu gua.uhuk-uhuk. setia anak mak tunggu mak masak!!! hehehe.dah melalak-lalak bosan main sensorang mula la dok bergantung macam anak kanggaroo.hehe. mak umpan la bagi twisties lemau. hahha :P sory dik kang apak ko balik nak mencekik. tak boleh mencekik kang dier cekik mak lak nanti.muahahaha :P




................................................................................................

sekali dier cakap sedap!!!! wooooo. terus pakai jeans size 32. kembang pungkok. hahahahha :P








8 comments:

TS said...

haha..sian si awan nano...
seb baek jd rendang nye..klu x mau nye awan nano kne cekik ngn mak die..hihi

Kakzakie Purvit said...

Kesiannya dia makan cikidis ye... Meh sini ikut auntie....

intan_blur said...

wahhh..byk nye ikan yg ayu masak..tu utk 2org la ye...hebat mu ayu..

bujal X said...

bukan main syok makan twisties~he~~

Anonymous said...

aku nak rasa gak. aku tak pose nie. hahahahhaha

KM said...

hampes betul!!! hehehehe......

azu said...

haha..cekik jgn tak cekik!rambut alfro si comel!

Naddy said...

ok walaupn rendang n ikan memukau perut, tapi si kecil yg makan jajan tu lebih meyerlah...sangat comel!