who's stand by ur side?

18 December 2010

mintak sikit parenting tips..

saturday morning.
bangun kemain awal 6.30am.
 macam nak pegi keje je.

guys..
nak mintak tolong sikit
how to convience myself that my boy was grow up???

Azad Ryan now da 8bulan.
should be dah boleh makan benda2 kasar.
tapi sebagai mak. saya sangat takut dier tersedak kalo bagi benda-benda kasar ni.
even makanan harian dier pun saya blend kasi hancur.
ke nak kena tunggu smpai 10 ke setaun baru nak bagi.
hehe :P
maklumlah takda experience.

jadi.
mommies outhere.
adakah anda seperti saya???
share la tips sikit.
nanti saya ngat nak buat giveawayke.up-up away ke. hehe :P
leh la share ngan u guys plak.





5 comments:

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

8 bulan kecik lagi laa.. kan baru je start makan solidfood.. gigi pon takde. klu akak tak kasi lagi..

Ayuraza said...

kak k : ye ke kak..rhanks..kiter iku scdhule..tgok buku..internet..hehe..
tu la..takut tersedak..hehe

eMMe said...

ayu, aku just kasi pendapat je
aku lom bergelar ibu
kalo aku pun, tak mo kasi makanan kasar2 kat anak kecil baya azad, elok la makanan lembut2 dulu, takot sakit perot dia...ko kat umah ke? tak bawak azad jenjalan? jom ajak aku skali, hahaha, aku sowang nih, bosan...layan tivi je laa....

Ayuraza said...

emme : ye jugak ek..tp ble taun plak dier nk pndai mkn kasar2..hehe..laa..aku bru on9..kalo tak da bleh ajak mkn nasi sekali tad...huhuuhu

Elin said...

hi ayu..juz want to share..
Jgn bagi makanan yg kasar lagi kot..cam my dotter, start umur 6 bulan baru bg solid food..tu pun nestle produk dulu..sebab bdn die bam2 dulu. Then 7 bulan ke atas baru start porridge yg da di blend. Klu tanak blend pun takpe..masak lama ckit nasik tu smpi lembut.

Just share.