who's stand by ur side?

22 December 2010

keletak keletuk kele'tag'



weet.weet.
dah lama tak buat tag.kena kele'tag' ngan SIS TOMEI MONA.
banyak soklan membongkar rahsia SULIT. :P
abis la kau!

Q1 : Apakah status anda?
ouch. kalo tipu ader orang percaya tak. ^__^' haha. kalo tengok fizikal macam budak darjah 6. sebab berat 40kg tak naik-naik nyampah haku. tapi sah-sah kena jujur sebab nak dekat setiap n3 ader pic anak. jadi harusssla ayuraza status now is not available lagi. sudah bersuami dan menjadi ubu. ape ni salah type.aishhh ibu okies :P


Q2 : ceritakan tentang diri anda ( asal,pekerjaan, belajar kat mana,bil anak,cita-cita dll)?
beware. n3 sob.sob ^-^:
1saya perempuan.
2berasal dari pahang. anak FELDA okay. *ader cakap tak sedar diri anak felda sedih betol.mak ayah mix. hehe :P kire negeri lain-lain tu mix la kan.pang kena lempang sebab fail sejarah tamadun manusia :P
3anak baru sorang buat masa sekarang la. AZAD RYAN buchuk-buchuk.^__^
4kalo ikut hati cita-cita kemain melangit kelangit. tapi kalo ikut masa sekolah rendah punya soklan. cita-cita nak terjun lam bidang seni-seni.:P tapi biler da berkahwin muda ader anak dan suami. cita-cita terussss berubah. nak ader duit banyak-banyak pastu li rumah. kereta selesa mampu milik. then ader bisnes tampung makan gaji ni haa.
5eh. tertinggal lak pekerjaan ek.
saya keje gomen je.kerani cabuk je pun. tapi syukur la dari takda keje.dari menganggur dok umah ari-ari isi SPA8 baik la keje kerani macam saya. :P
6pastu belajar kat mana ek?? saya tak belajar tinggi sampai STPM je pun sebab sian kat adik-adik ramai lagi mak ayah nak tanggung. tapi seyes saya tersentap ble ader losers yang cakap saya tak sedar diri. konon-konon dier tahu serba serbi pasal saya. dan dia tahu saya belajar tak tinggi mana. sumpah tak penah heboh-heboh cakap 'KENGKAWAN. SAYA ADER BBHONS KE HAPE'. wat the zkdksufyhgjh !!



Q3 : Ceritakan tentang ayuraza.blogspot.
mule bermanja ketika umo 23tahun. masa tu nama nyer http://bielifesgoeson.blogspot.com/ . dan tajuk is MRS.AJAK. pastu macam pelik URL blog macam tak kenal diri sendiri :P
tukar la jadi http://ayuraza.blogspot.com/. ayuraza tu is combination AYU n RAZAK*suami.
sebenarnya da malas nak aktif berblogging sebab takda tenet kat umah na tenet opis kena block. tapi since da ader anak. macam besss pulak bila nak share cita anak ni kan. jadi start balik aktif blogging tahun ni la :P dan-dan tu kena tag jawab soklan ni kan. hehe



Q4 : Apa pandangan tentang dunia blog?
warning buzz. sila jangan ader yang terambil hati ok. ini pandangan sajer.^__^
bagi diri sendiri. blog ibarat diari peribadi tapi tak bape peribadi. macam bile tulis blog bajet artis sebab share citer ngan public kan. no secret. :P
n biler tulis blog je mesti ader yang baca. tipulah kalo takda readers. pastu biler ader n3 kurang manis je mesti ader yang komen tak tentu hala. padahal kiter tak penah jumpa. tak penah bertego sape. sape yang komen?? cik anoy la kan. pastu biler kiter wat n3 luah perasaan ke hape mesti ader yang feedback. which is bagus la. tapi yang tak bagus nyer biler kiter kena balik. padahal itu luahan rasa.kater blog sendiri. so semua orang pun free to speak. :P
pastu boleh buat bisnes. kenal-kenalan. share prob* tak digalakkan. conclusion..it's all about sharing ^__^:



Q5 : nasihat kepada teman-teman yang baru nak buat blog??
emmm.
adik-adik. hehe. bajet umo 35 boleh?? akak tak layak nak nasihat ni. akak pun baru je nak berblogging. tapi soklan ni la paksa suh jawab. heee ^-^
buat la blog atas kepuasan sendiri ye. jangan la buat blog sebab terikut-ikut ngan kengkawan. sebab buat blog ni kan ibarat korang berkarya. lagi satu toksah la ayat betul-betul sama ngan idola korang ye sayam-sayam. wording takpelah kot sebab da name pun idola. mesti la jadi ikutan. hehe. :P pastu add la ngan iklan-iklan. kalo orang suker baca n3 ko . ko pun boleh tambah money pocket. tapi awas. sila bersedia jika kena kutuk sebab banyak sangat mata yang memerhati :P apa pun akak nak nasehat. hehe. welcome to blog world.
padahal aku pun budak baru belajar. choiii!



Q6 : Apakah keunikan yang ader pada ayuraza.blogspot?
haah. ni kalo jawab lelebih mesti kena kutuk kaw-kaw.
jadi jawapan pada Q6 is yang sedang-sedang sajer. tulis dengan hati.update pasal anak masuk bawah almari. tazkirah jumaat. jenjalan ngan family. main masak-masak. anak. anak. anak.hehe. luah rasa sekali sekala. family. ^_^. pastu nak kater unik tak la kot. takda ap pun. template pun hak basic je. header pun godek-godek.
yang ader cuma ayuraza yang suci lagi bestari :P *muntah ijo




Q7 : pic owner blog. ye.ye tipu je. ni soklan bikin sendiri :P
boring plak da 3 n3 takda pic. hehe. hambikkk kau pic terbaeeek la sangat.!




mak dier malu pulok. letak gambar anak je la. hehe :P
thanks peeps for reading thiz tacing macing n3. ^__^
lebiu la..








 ye.ye edit nih.
ader request la pulak.
nak keletag. :P
emme
fad
safiyyah

ye..tambah lagi ni
rose

KM
kak ati
kak rima
jiran bawah umah. haha tak koser :P
sape lagi nak??meh nak tag.. ^__^

30 comments:

KM said...

hehehe.......cam bleh tulis bukula polak hehehe.........

Aina Rahman said...

ehehh..cam best lak tag yang ni. bole curi tak? xpun..tag la saye..tag la saye..hehe

safiyyah osman said...

hehehehehe....best la combination nama sis..masuk...:)

baby sgt la comey...besar mesti hensem nih...

FAD RMLN said...

haha. i pun nak tag diri sendiri ah. nak buat entri lain kena upload gamba dulu. :p

Ayuraza said...

KM : haha..sila-sila..pastu royalti share la ye..hehe

Ayuraza said...

aina : hah..da edit pun..masuk da u punyer name..kene keletag..muahaha..sila buat dengan segera..nk baca :P

Ayuraza said...

safiyyah osman : haha..laki ku yang sambung..pandai2 dier je kan..padahal binti lain.. :P

amik berkat..kawin cepat..baca surah yusof ye cayunk..

Ayuraza said...

nrfadlh : alo..jap2 nak taruk nam u sekali..haah memang kena upload lu..bokben slow macam duduk ulu mana ntah..muahaha

eMMe said...

sunuk baca N3 nih, sedkit sebanyak kenal la ayu ni camner org nye, baikkah, atau sebaliknya kah,,hehehe...nice knowing u online...

rose said...

kita nk..kita nk.. woohoo.. (x malukan..) hahaha

Ayuraza said...

emme : saya adalah powergirl..mau kenal lebih rapat..dtg umah ngeteh..jgn lupa bwak goreng pisang tepi uniten..hahahahaha

Ayuraza said...

rose : haha..xda..ok je..mmg la xmalu..tapi kengkawan kan..xda hal la..:P

Scha406 said...

haodihh...kena keletag la pulokkk...baiklah, nnt i buat sehabis baik!
ehehe

Ayuraza said...

sha.as : haha...cepat...

said...

sib baik yu tak TAG kak gebu kan

hikhikhikh

✿(^^,)✿

Ayuraza said...

kak gebu : nak gak ke kak??? haah..akak sekali la..ble lagi nak dera...muahaha

mummysyafie said...

tengok entry ni terus teringat hutang tag tak dibuat lagi. wikend je la selesaikan apa yang patut

Ayuraza said...

mummysyafie : hah...cepat sikit..weekend je free nak jawab itu ini..tapi nape n3 ni ari rabu..?

sebab...boss xda..kui3

Ati Masrif said...

patutler gaya ckp tu mcm my MIL
rupanyer org pahang gitu..huhu
cuma versi muda dan comel loteh

eh..kena tag ke..
TQ le..tapi buatnya ..nanti2 yek

Ayuraza said...

kak ati : hehe..ye ke ader ghupe?? haha..malas ye..nak kena nih..:P

KM said...

Cisssss........berani ko tag KM ye....nanti KM tukar ko bukan jd UBU tapi jadi abu hehehe........

Ayuraza said...

KM : hahaha...adoyai..abu pun boleh..bleh match ngan laki..laki abdul..bini abu..muahahha :P

monalea said...

tq ayu.lain kali leh tag lagi ek

Ayuraza said...

kak mona : haha..banyak2 okies..:P

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Ayuraza said...

rose : untuk sekelian kalinya saya mohon..jangan malukan saya samapi macam ni..awak da jatuhkan airmuka saya..apa motif sebenarnya..
bile masa pulak saya naik waja??? ye..mmg kakak ajak ader waja..so????
kalo betul awak betul-betul kenal saya.. let's talk to my face..

jangan hentam saya kat blog then melarikan diri..pastu awak hentam pastu private blog..kalo awak tak suker saya..fine..saya tak mintak awak suker saya pown..saya buat blog saje suka2..

kalo pasal jeans pun awak nak kesah..mmg tak tahu la nak cakap aper..mmg beli kat uptown pun..kenal la dulu orang macam mane baru lah cakap ikut rasa..saya bukan orang kaya nak li jeans beratus ringgit..nape tergamak cakap maam tu..???

pasal husband..dulu memang dier keje driver ngan ELABRAM SYSTEM kat kajang..keje networking mmg kena travel so mmg keje drive je la..apakah cukup untuk penjelasan tentang pekerjaan suami saya DULU????? sekarang die da berhenti then da tukar kerja sebab kerja tu selalu outstaion..

then pasal anak felda..memang la saya cakap dekat umah takda ap..tapi itu menunjukkan yang saya tak sedar diri anak felda ke??? kalo awak rase terhina..lagi ramai kat luar sana yang langsung tak kenal asal usul..saya tahu diman saya berpijak..takkan setiap n3 saya perlu ader permision dari awak??? plezzz la..

gambar bukti??? sila tampil..saya dengan senang hati menerima..kalo betul tak suker..ni email luvys85@yahoo.com..gtau nak jumpa kat mana?? then biar kiter clear benda ni..

apa-apa pun rose..kalo awak tak kenal saya sila la jangan jatuhkan airmuka saya samapi begini..kenal saya secara mendalam bukan menuduh saya membabi buta..

semoga awak bahagia kerana menganiaya saya begini..........

mummysyafie said...

panas nya komen. kehidupan blog ni senang je..tak suka jangan singgah..

ayu..ko delete je la komen tu yu..

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Ayuraza said...

rose : saya mungkin tak dapat lihat awak..tapi saya yakin ALLAH sentiasa melihat awak...

doa saya semoga saya ditempatkan dikalangan org2 yang sabar dan semoga TUHAN memberi awak hidayah..

cari la kitab mana pun...apa hukuman bagi orang yang membuka aib orang lain..

mimie said...

bodoh budak rose ni...loghat mengalahkan org amik laki dia...mcm ni punyer org pun ader ke? klu berani kluar la,,,x bg org delete komen dia konon..tp dia sendiri yg delete...perangai ko ni x ubah macam berak pastu makan taik ko sendiri...kan x pasal2 semua org benci ko rose...looser