who's stand by ur side?

27 October 2010

Masak : Air tangan mummy

kan semalam saya cerita yang bb sitter xnak masakkan bubur untuk Azad Ryan.
so secara jujurnya saya menerimanya dengan tangan terbuka. tidak mengapa asalkan anak saya dijaga elok. sebenarnya susah untuk mencari pengasuh kat putrajaya nih. ader. cuma susah sikit la. jadi seharusnya saya bersyukur kerana pengasuh itu mahu menjaga Azad Ryan. jangan cerewet sangat la nanti dapat yang lagi teruk baru tahu. kire ok la dier nak jaga kan. dari dulu. saya yang duduk p14 terpaksa berulang alik - umah pengasuh p9 - parcel d - umah pengasuh p9 - balik umah p14. setiap hari. saya terpaksa juga keluar 6.10 bagi mengelakkan jem / banyak kereta. hanya kerana tak sanggup berlama-lamaan didalam kereta bersama buah hati saya itu.

so.
bile dah dapat pengasuh satu blok dengan saya. saya teruja dan bersyukur. sekurang-kurangnya saya tidak perlu membawa anak saya bersama. kua rumah - tekan lif - kua lif - da jumpa umah pengasuh. bukankah lega rasanyer. saya pun rasa selamat. kalo tidak. sebelah tangan pegang botol susu anak. sebelah tangan pusing stereng kereta. kalau kerete auto mungkin tiada masalah rasenyer tapi kereta manual. tak macam dreber lori tayar 14. hehe.


then
da 2ari saya siapkan bubur untuk  Azad Ryan.
seronok sangat biler tgok anak makan hasil tangan sendiri. tak pelah bersusah-susah sikit. yang penting anak saya sihat dan kenyang. yang penting anak saya bom-bom. hehe.





 




baju baru li semalam. harus terus sarung biler sampai umah. kan da kena marah ngan daddy sebab xbasuh lagi da bagi anak pakai. hehe

3 comments:

mummy_ayu said...

babysitter ayu pun tak masakkan bubur untuk baby ayu..time Ian & iris makan bubur dulu la..apa yg ayu buat..beli slow cooker..masak bubur before tido everynight...so..esok pagi..dah siap..masuk dlm bekas..tapau kasi baby sitter..senang jer..

Ayuraza said...

haa..
tu la..xpe la..keje senang je kot..skg pn ayu masak malam..then reheat tapau..slow cooker??
xpenah jmpe la kak..alamklumlah..bru menjadi surirumah dan ibu..agak jakun..hehe

Umie said...

alahai...chubby dah yer..comelnyer...