who's stand by ur side?

26 October 2010

KAU ni SUWEI ke hape

agak2 ayat.
nanti ader yang tersentap bagai.kang terpaksa pujuk spider rayu intan payung berlian tomei tak pasal-pasal. ngeh.ngeh.

4.50 pm semalam.
sambil-sambil ambil anak kat umah pengasuh. aku tanya la pengasuh aku tu ha.

me : Azad da boleh makan. nnti BS masak bubur dier ek.bahan-bahan nanti saya kasi ( *dengan penuh harapan )

BS : emmmm.budak yang saya jaga dulu mak dier bwak sendiri. masak siap-siap kat rumah.

me : ye ke. kalo saya nak BS yang masak boleh tak? baby kan xelok makan benda yang perangat-perangat nih. so boleh x? (*dengan harapan lagi)

BS : emmmm.rase tak sempat la.kalau husband keje petang boleh dier tengok-tengok kan.

me : tak pe la. saya siapkan barang-barang dari rumah. siap siang. cuma nak mintak tolong masak kan je.(* mengetap bibir)

BS : blender takder. lagipun tu la. mak yang budak saya jaga dulu buatkan dari rumah

me : takpe la. blender.duit gas.even duit masak pn saya bayar. boleh tak?

BS : awak bangun la awal sikit sebab mak budak yang saya jaga dulu bagun awal pagi buat bubur tuk anak dier

me : specchhless. tak tahu da nk kate ape dah.(*redho jela)

balik tu.
call my sister. ngok ngek betoll.

"ko nie suwei ke hape. dulu dapat pengasuh macam mak lampir. skg macam ni plak"
adoyaiiii. nasib badan la cik oiii. da dier malas nak masak. takkan nak paksa kot.

kater survey : tak pernah jumpa pulak pengasuh refuse to prepare food for our child. first time kot. Redho je la.



* kang orang label ko cerewet kang ko lak menyentap nyentap!. hehe.
eh. maner ader. aku kan berhati WAJA. hehe

6 comments:

::( ';')جو أمير(';' ):: said...

ayu..
mmg kalo antar anak kat mane2 pengasuh pun.. makanan utk anak kite yg kene prepare sdiri.. dorang tolong bagi makan jer.. :) kat nursery bawah opis jue tue pun.. antar anak mesti dah siap dgn bekal.. dorang cume panaskan n bagi makan.. kalo dorang yg nak siapkan semua.. tak sempat lah ayu.. bos jue yg antar anak die suh mak jue jaga pun siap2 bawakkan makanan yg di masak dari umah.. n yang paling bestnye.. bukan mak die yg wat.. tp ayah die yg siapkan.. baguskan??.. hehehe..

Ayuraza said...

jue :
ye ke..tu la first time jumpe..xpe la..makpak muda mmg cenggini kot..lgpn i njoy wat mkn tuk anak..lgpn xnk pksa..kang hubungan ngan pengasuh da jadi xbess..

eh..da balik dari kursus ke??..

mummysyafie said...

akak dulu mama zue yang tolong buatkan. akak beli bahan je.

tapi kalau pengasuh minta ayu buat sendri, takpe la..lagi elok kalau camtu

Ayuraza said...

kak nor :
yess..da 2ari ni enjoy lak rse..hehe..xpe..air tgan mak ni berkat sikit..

intan said...

salam,
hehe..terbace plak blog awak ni..

mmm..smpai mcm tu skali ye pengasuh awk tu. tapi sy alhamdulillah la..
pengasuh sy plak rajin masak..yg bestnye kalu anak sy nak mkn cthnya sambal sotong..dia dgn sng atinya masak smbal sotong..kalu nak sambal bilis lg laaa...apa2 menu yg menasabah di minta di akan masak.hehe anak sy dh 3 tahun lebih dan srg lg baru 10 bulan.tp ok la dia jaga mcm anak sendiri even dia pun ada rmai anak. cuma yg x bestnya anak sy ni kuat la pulak mkn...hehe ksian la pulak kat pengasuh..tp tgk dia hepi je jaga budak2.syukur alhamdulillah.

Ayuraza said...

norzaini :
ieee..bessnyer..salam perkenalan..
ntah la nape jd cmtu..katenyer xsempat..xpe la..redha je la..