who's stand by ur side?

11 May 2011

Gasss.Grrrrr!!!

the day before yesterday.
gas habesss. then malam tu ajak balik gendong gas on his shoulder.haha.

Semalam kan puasa. lepas balik tu mesti la hegeh nak masak kan. ingat nak masak ayam masak kicap berlada style ajak & goreng sayur sikit & goreng telur dadar. cukup la untuk dua orang makan. but suddenly.

gas padam.

saya gelabah.

minyak tengah mendidih dalam kuali pun gelabah.

but AzadRyan buat selamba. tak gelabah langsung.hehe :P

then. i reach my handphone & calling my husband. gas tetibe padam. nak buka apa ni??
then he laughing & said ' minum air je la.haha'
i cried & said ' what wrong with u haa??. orang puasa la. jangan la main-main' *harsh & cried over. aku memang sentap je. dengan perut lapar tapi nak main-main cakap suruh minum air masak je. cittt.
then he said 'laaa.ni main-main ke betul-betul. i tot main-main cause semalam kan baru tukar gas. kepala gas rosak kot. sory la.'
saya diam & cut off the line. :P geram.

i shouting & hantuk pale kat dinding.haha. *joke
saya petik jari. one. two.three then he call me back.hahaha. see. u cannot live without me man!! buwekkk.
then he said ' jap g orang balik orang beli makan.'
& i said ' urmmm. ok'

balik-balik tu tetibe die bukak terus api menyala. adoiii. macam mana saya berpuluh-puluh kali bukak pun tak boleh. serious tak da api lansung. bau gas pun takda. ke memang takdir nak suruh saya berehat.hehe :P tak payah masak semalam. actually sebelum ajak balik saya dah tried bukak tutup kepala gas tu. tapi bukak pandai. nak tutup balik tak pandai. takut.HAHA. las-las saya biar je kepala gas tu tak pasang.

takut dowh nak pasang gas tu. takut meletop ke hape. memang sumpah tak penah pasang since dah hidup selama 25tahun ni. haha. memang saya harap kat suami & mak je la. dulu kat kampung malas masuk dapur. pastu mula la dah kawin tak pandai pasang kepala gas. hehe. salah sendiri.

but. i nekad. mulai hari ini saya nak belajar pasang kepala gas tu la. ni ajak ada. cerr dia takda. outstation ke hape ke. tak ke cekik aku ngan anak tak makan. hehe :P

jadi ayuraza. BERUSAHA~~ !!

2 comments:

Scha406 said...

alamak makcik! psg kepala gas tu pn x reti ke? ahaha...comel je....masak reti laks! ahahaha...xpe ayu, BERUSAHA!

KM said...

kekeke...tak blah punya crita...