who's stand by ur side?

26 May 2011

30days Quest

Day 1 - Post one confession/secret. ^_^

'kau memang hegeh kan.orang buat 30days questions. kau pun nak buat. jangan soalan kemana.engkau kemana sudah la'.hehehe.* i do not promise will completely answering this 30days questions occay. banyak seyh.muntah nak habeskan. kot la tetiba nak buat selang 3hari ke.ekeke. suka hati :P
jue ibu aliff : since march 2011 i've already copy this challeges BUT untill now baru nak buat. hehe. bila lack of ideas mula la nak cari benda yang tetibe jadi banyak idea to write about.


one of my confession is : aku sebenarnya dah naik muak nak buat keje office.hehe :P tapi oleh kerana terpaksa rela pahit ku telan jua.T__T. kalo tak keje nak cekik menda pulak kan.lagipun memang fitrah manusia kan. selalu sangat tak puas hati itu. tak puas hati ini. apa ko ingat aku ni malaikat behave je perangai nya?? takda perasaan??. aku pun macam orang lain jugak kot. boring. sakit hati. benci kekadang. but tak boleh la pulak nak benci sangat nanti kena buat jugak sampai pencen.hehe

& aku pun tak sure "boleh ke aku continue buat kerja admin ni sampai pencen''. ini kerja baru 3 tahun. belum 13 tahun atau 30 tahun. tapi boring dier. TUHAN je tahu. tapi tak baik mengeluh kan. TUHAN marah. agaknya aku ni kena buat benda lain such as part time buat benda lain supaya boring aku tu boleh alihkan untuk benda-benda aku buat tu. tapi nak buat benda pun tak tahu. elehhhhhh. macam tak tahu rutin harian aku kan. pegi keje. balik keje urus anak. urus rumahtangga & urus suami sampai diri sendiri tak terurus.ekekeke. T____T

okeh tipu jek tu. takdalah aku ni comot sangat macam musang sampai tak terurus diri sendiri. :P lipstik pakai lagi. tudung pun ikut pesennnnn jugak. baju pun ikut jugak trend walaupun kadang-kadang ketinggalan ketapi.dah tu jenuh nak mengekoooot je. orang pakai puff shoulder ko pun nak pakai. orang pakai seluar aladin kembang kat pungkok kecik kat kaki aku pun nak pakai. heeee. still jugak la up to date haktuiiii kau!! HAHA. tapi kan korang tak rasa ke entry ni dah ke laut.hahahahaah. ok shahdappppppp. sambung balik citer.:P


ni haaa. mak-mak yang keje gomen dah berpuluh tahun pun tak bising macam aku yang baru keje 3tahun. tapi kang kalo tukar angin karang dah boring pulak karang. mula la nak keje admin balik.nak keje admin balik.memang makan penampor la ngan JPA nak amekkk kau keje balik kan.hehe. bukan nak berhenti kerja cuma agaknya aku ni memang cepat boring kalo buat benda yang bukan kena dengan naluri kwanitaaan macam aku ni. ewahhhhh.ewahhhh banyak cekadak kan.yang minat gubah-gubah. arts. yang minat buat benda-benda yang kena concentrate macam buat hantaran ke.hehe. ader tak orang nak mintak aku jadi assisstant behind the scene. bak datang offer letter.haha :P

tapi hidup memang macam tu kan. tak semua yang kita nak kita dapat. jadi kena go with the flow. kena sentiasa bersyukur. kena sentiasa beringat. kena sentiasa muhasabah. :P lepas ni hari-hari la tido lewat sebab muhasabah diri.^_^: *nangessss. lagipun ayuraza. kena bersyukur okehh ader jugak keje. gomen lagi.semua cukup.aper ko nak semua ader. :P







90% ke 99% daripada kekayaan pendapatan adalah perniagaan??? apa kata???




tetiba letak gamba laki & anak. sajerrr kasi penguat semagat boleh???? hehehe :P

5 comments:

Dr K said...

9/10 sumber rezeki mmg dari perniagaan..tapi perniagaan ada pasang surutnya, itulah yang 'menariknya'...tak macam keja makan gaji, cukup bulan terima gaji..nak naik gaji pun kena merayu rayu meminta..apa apa pun , setiap pekerjaan itu ada pro & contra nya

wardah @ fie shah said...

pengakuan berani mati namanya! haha

Ayu Rashidah @ Cik Ayu said...

kerja apa pun sama ja.... berniaga pula, kena fikir macam mana nak maintain, nak jaga hal ehwal org yg di bawah lg, memang 9/10 rezeki drpd perniagaan, tapi nak rezeki yang betul2 bersih dlm perniagaan sekrg ni sgt mencabar....... tapi memang tabik dgn org yang boleh kerja lebih dr 10 thun kat satu tempat je... Dahsyat oooo

wahida said...

pelik jugak kan, makcik2 yg keje lama tu tak pernah merungut pun, kita ni yg baru 2-3 tahun dah naik fedap keja rutin benda yg sama...huhu...

jom bisnes!!

dwatyKNY said...

kat tempat aku plak. lain... makcik2 ker... irg muda ker... yang dah kawen ker... yang bujang ker... sume komplen jerrr... aku jer tak!!! (nampak sangat nipunyerrr)