who's stand by ur side?

05 February 2011

Brestfeed n kesihatan anak

ibu tak berapa sehat.
nak balik KL pun macam MALAS teramat-amat la.
sian nak tinggalkan mama yang demam belum kebah.^_^:
mama get well soon okkay. anakmu jauh di perantaun. sob..sob..

minta kalian doakan ibunda saya ya.
kenapa cakap macam indon lately.sebab balik kampung dari pagi anak buah/mak/adik beradik dok nonton citer indon. sampaikan saya 'aarrrgghhhh. tdo bagun tdo bgun balik' hee :P abes tu kampung ni sejukkkk macam kat obersi. ujan manjang memang aku pun berselubung ngalah orang demam la.
mandi pun leh kira lam sehari nak berpakage bagai mandi pagi sampai malam terusss.haha :P

okies.lari topik.
sepatutnya nak cerita perihal susu badan dan kesihatan anak.
masa mula-mula pregnant dulu saya tak pernah terpikir betapa pentingnya susu badan untuk anak.tapi bila dah preggy.dah pandai gogle sana-sini. tanya sana-sini. barulah saya faham dan yakin bahawa susu ibu is the best food for baby.
tapi. sayang seribu sejuta pun sayang sebab Azad Ryan hanya menyusu sehingga 4>5 bulan.

masa tu rasa macam LOSER sangat sebab tak dapat bertahan smpai 8mo or 2years.
memang loser la smpaikan menagessssss ^_^: saya sebab Azad Ryan dah takmo isap susu badan bila saya start ajar dier isap botol.
nyesal.......tapi apakan daya sebab saya perlu berkerja dan perlu ajar anak isap botol.
nak tahu sebab apa?? sebab isap botol lebih puas berbanding nyusu badan KOT.

sekarang bila anak selsema.demam.
mulalah saya rasa macam nak salahkan diri sendiri.
rasa macam. mesti sebab tak cukup antobodi dalam badan sebab tu kerap kena jangkitan.
ni kat kampung kan sejukkkk giler. hidung toksah tanya la. berair manjang.
tak kering-kering. adessssss ^_^
kalo Azad Ryan nak nyusu badan saya dah bagi dah.
lagipun sampai sekarang masih banyak okkay.
tapi kalo pump takda plak nak keluar. heee :P
geram betol arrhhhh.

penah satu hari masa berborak tentang susu formula kat fb.
ada seorang teman yang cakap 'bagi anak susu mahal supaya anak cerdik'
bagi saya susu ibu jugak yang terbaeekkkk.
kulit cantik.sehat.antibodi kuat.
bagi saya jenis apa susu formula yang kita  bagi anak is berkenaan BAJET.
kalo mampu lebih. maka lebih la.
tapi kalo sebaliknya. memadai la dengan apa yang ada okies.

petang ni dah nak gerak balik PUTRAJAYA.
xbesssss sebab kena kerja.haha :P
bajet laki ko hartawan kan. nak duk umah goyang kaki.
banyak CANTEEKKKK!!! :P








*malam ni nak date ngan kekasihku tengok KURAFAT.
kalo takda dah. keparat pun boleh. heeee :P
n3 tak bergamba sebab kalo tunggu upload pic smpai isnin baru sudah. ^_^



No comments: