who's stand by ur side?

23 July 2010

kamu takkan mngerti dan kamu xkan memahami


pengasuh owh oengasuh..
nape susah sangat saya mencari pengasuh untuk anak saya..kesian dier..saya usung kesana kemari..kehulur kehilir kerana saya akan pastikan anak sulung saya mendapat tempat yang terbaik..

ader kot suara-suara sumbang yang saya dengar mengata...
"xkan ader yg perfect leh jg anak kita.." tuk pengetahuan tuan dan puan..saya tidak pernah memikirkan tentang betapa sempurna seseorang yang saya bayar untuk mengawasi anak saya..saya cuma perlukan seorang pengasuh yang menjaga anak saya basic2 je..mandi..tdo..susu..cuma itu..cuma itu sahaja...

"jangan peduli pada kate2 yang langsung tidak peduli pasal perasaan kita.." itu kata suami saya..mungkin mereka tidak merasa apa yang kita rasa..mungkin juga mereka tidak berada di tempat kita berada..jadi peduli tentang mereka yang tidak akan pernah mengerti akan penderitaan org lain..

bicara hati saya..
''bantulah aku YA RABBI kerana aku tidak berdaya mengharunginya sendiri tanpa bantuan dariMU"


love : Azad Mommy.. :(

1 comment:

mummysyafie said...

bukan perfect tu maksud nya lebih baik dari apa yang parents jaga. basic tu mmg perlu..

tapi kalau ayu tak percaya pada pengasuh yang sedia ada..i mean dari cara dier jaga azad, ayu ada hak tuk cari pengasuh lain..

tapi dalam banyak2 pengasuh..nak cari yang sempurna sepenuhnya mmg takde. dah adat beranak kecik mmg camtu. payah sikit mula2 nya. tapi once dah jumpa pengasuh tu..kena redha je la.

abang n wawan dulu pun camtu gak. hari2 amik ada je benang atas kepala la..serpihan kain akak jumpa lam pampers la. tapi akak buat dunno je. jangan jumpa jarum dah..cakap elok2 ngan pengasuh..lama2 dier faham la.

alhamdulilah..dah 6 tahun kak zue jaga diaorg. akak puas hati sangat. lepas raya ni dier tak jaga anak orang lain dah..cuma wawan je lah..but nx year wawan dah gi skul..so dier jaga baby lin je nanti. tapi rumah kak zu jauh la dari rumah ayu.