who's stand by ur side?

28 September 2009

ni nk ngadu sket..

first of all...
nk ucap selamat kembali bertugas buat semua manusia dan umat sejagat...

pose sudah..raye pun sudah...
rutin idup kne jalan cam bese la kn...

boring pn ader..mne idaknyer..kt ofis ni sonyap sunyi ajee..rmai yg masih dalam mood rye..aku je cuti 3ari..almaklumlah...bergedik g perabaih annual leave tuk cuti kawin arituh..
atee...sengih je la nengok org lain cuti sakan kn...
huhu...tak apa..next year ai balas dendam okkay....

ni nk ngadu sal baju raye aku...
cmner lak leh xpasan time pg amik aritu....siap leh nerai bagai kt kedai jahit arituh...
ko tau ap jadik???

haaa...amik ko...dengan dart dier senget kedaung...zip blakang pas ke tepi vontot..
nk kte kain aku tu jenis silk milk ke...xda plak kn...chiffon bese je...yg murah2 je...xda rege ratus2..per meter pn xsmpai 15hengget...

da la tetibe upah jhit tetibe mhal..da mcam peniaga ayam je kn..time rye tulah nk naik rege bagai..padahal aku ni regular dier...sian aku tau...bukan aku je..ngan baju AJAk sekali xmenjadi...sakit ati betolll aku..ko tau leher baju tu senget ke tepi...agak nyer si tukang jahit nih sub kt org lain kottt.....

ko tau upah dier

baju melayu : RM90
baju kurung moden : RM75 x 2
total : RM 240

amik ko...bagi aku yg gaji kecik ni...mmg terasa weii...ye la..gaji typist je...kang ader yg ngata aku ni typist xsedor diri la...berlagak kayer la..
ader aku heran??? bukan mak pak ko bya gaji aku pun..haha....
sian ko ek...phala ko wat..tapi aku yg sauk dulu...kt dunia lagi..kt sana nun lum tahu lgi weiii...
jgan marah..ni pulang paku buah keras ajeeee....jgan sentap sudah...

AJAK kte...
moral of story...taun depan kiter li redy made suda..
kuih redy made..
baju redy made...

alahaiiiiiiiiiiiii.......

7 comments:

Anonymous said...

okey wut ready made tuh..
huhuhu...
i pown semua ready made oke...
hurm..
sape yg kutuk2 husband u tuh..??
meh i pijak pewot dier...
hahahahahahha

Cik Siti Hajar said...

ready made lg senang lah i rase..
tempah2 nie agak mhl kan..
lg2 time nak raye..
aiyoo...
double tripple die bagi hargenya..

mr.kordes said...

sian,,,hahha...semnagt jom keje....hehe....nk tknk pki jugk la bju tersebut ye tk...hihi...salam kenal dr pkcik kordi....jom lyn blog pkcik ..pasti tercabut usus perut korg semua...yiihaaii!!!

Ayuraza said...

*roxy
ntah..
sapa ntah yg gedik dok wat taik kt blog ai..
tp aku fedulik hape..
lantak ko la kn..
hehehe

Ayuraza said...

*butterfly
ahaks..
kalo kawin ngan jutajutawan xpe ler ye dak??

Ayuraza said...

*pakcik kordi
ai pakcik...pecah perut??
ni perut br u nk membesau nih..

aleena said...

time nak raya mmg certain kedai camtue kan..

kalo nak tempah kena wat awal2 baru berbaloi:)

tapi ready made pon ok gak..hee