who's stand by ur side?

23 April 2012

Mandi Pool

Semalam,

dalam pukul 1 lebih,

tengah golek-golek depan tv tengok akapelipto. tetibe enpon bunyik. SIL call kata nak datang umah. siap video call bagai. i just tunjuk muka Ryan tengah mandi je la.takkan nak tunjuk muka i yang tak mandi lagik!! muehehhehe :P dah nak solat zohor baru terhegeh nak pegi mandi segala kan. dasar!! HAHA

diaorang cakap nak datang umah. because nak celebrate bday Ryan. ni perli la ni. dah tahu maknyer wat dekkkk je bday anak. HAHA. ok fine!!. datang-datang kata i. bila nak datang???? sambil-sambil tunjuk tangan kat ajak suh dier pegi carik lauk. HAHA. kat umah lauk semua dah habis. Awan nano la makan. :P

sekali tu pesan kat SIL kalo nak datang message dulu. boleh i sedia apa yang patut. ye lah. orang jarang-jarang datang nak kena la jamu apa-apa kan. gulai kawah ke serunding daging ke muehehehhehe. :P periuk paling besar pun muat-muat 5 orang makan je. ada hati. periuk kukus langsung la takda. hehe

sekali tu dalam pukul 2 lebih ting-tong-ting-tong. aku tengok ajak. ajak tengok aku. apehal?? nak gado?? HAHA. ok  fine berlari gua masuk bilik. hehe. pegi mandi la. takkan orang datang rumah nak busuk masammmm kan. *ehhhh..belom mandi???? ehekekekeke. rupanya deme-deme semua dah anto message. ajak la tak korek telinga. boleh dier kata tak perasan pun bunyi pon. grrrrrrrr. gerammm aku!!


terus hilang kesupanan i tawww!!!!



pastu lepak-lepak jap tunggu ajak beli bahan. then balikk je dier laju je lah aku masuk dapo. siang itu ini. bajet nak masak mee goreng je lah. alamak sampai ke sudah tak amek gambo mee gorenggg. tapi kan. bukan aku masak. SIL yang masak. ngeh3. malam tadi ajak tanya.



Umar Affan si debot drumstik tebal. hehe :P



 

''u ke yang masak mee tadi''

''aah. *dalam hati meggeletek nak gelak nie'' HAHA

''sedappp!!!''


'' alah. sebelom ni masak gitewwww pun tak puji camni pownnnnn'' :P

''tak u. yang petang tadi memang sedap gilerrrr. lain kali boleh buat lagi''

*dalam hati mampos aku. heeee :P

HAHA. bergegau perut i tahan gelak. biarlah. nanti i terus terang balik. bukan i masak tapi kakak dier yang masak. kalo i masak. mamak pon boleh fengsannnn makan tau!! muehehehe
T________T


petang tu,


memasing datang sebab nak bawak bebudak mandi kat pool. putrajaya kan banyak pool tapi dah dekat 5tahun duduk sini haram sebijik pool aku penah pegi. hehe. minggu lepas plan nak pegi tapi hujan petang tu. hehe *alasan.

pegi pool presint 16. pehhhh ramai jugak eh orang mandi manda kat situ. kalo nak mandi kena baya. budak singgit orang tua 2 hengget. yang baya untung orang tua is aku ngan ajak je. kemain selokkk nak mandi kat pool. sekali tengok tempat budak-budak mandi parah pinggang aku. apalagi terusss tak mandi tempat dewasa. i tak pandai swimming. nanti kalo terlemas cemana??? hehe
T______________T

Awan Nano gedik betolllll. adik beradik ajak dah balik before pool close. kami stay sekejap sebab Ryan meronta-ronta nak mandi. aku?? dah bersalin siap dah. gatai kulit lah.hehe

sekali dah pukul 7 dah nak balik dier melalak-lalak sampai 7.15. 15minutes tahan malu. hehe :P punya la comeiii perangaiiiii kan. orang dah kata tak boleh nak mandi dah dier nak jugakkkkk. huwaaaaaaa. camni boleh pengsan nak bawak pegi mana-mana. asal nakkkk je kena bagi. melampau kan.!! haaaa. jom balik berendam kat umah.





sekali,

tengah-tengah salin pampesss anak tu. ader la budak tu pimpin tangan adik dier kot pastu cemane tah boleh tergelincir. adik dier punya melalak sakit la agaknya. masa budak tu datang kat mak dier. betol-betol sebelah aku jekkk. mak budak tu boleh tunjal kepala anak dier tahu!!

''kenapa tak jaga adik??'' *jerit!!

anak dier tengok je mak dier. aku kesian giler okeh tengok anak dier. kau tu mak. should be kau la pimpin tangan anak tu. dah tahu tempat tu licin. akai takdak ka??

pastu sambil-sambil lap anak dier. dier boleh pusing jerit kat anak dier yang i think besar setahun dari adik tu.

''BODOH'' !!!

dang!!! macam kena kat muka aku. aku rasa. ehhhh la. tak malu kat orang ke?? kot yeee pun ko tak terjaga. jangan la dok bodoh-bodohkan anak depan public gitewwww. dah la orang tengah siap-siap nak balik. memang penuh la dekat pool tu. ieeeee. shame on u.

sory. i terjujur pulak!!

but masalahnya. ayah dier tengokkkk je kat bini n anak-anak dier. macam muka takda feel. buat dekkkk je. bukan nak ambik anak ke. nak tolong bini kemas-kemas ke. buat dekkk je. yang dier tahu ''dah.. pegi masuk kete''

dang.dang *dua kali kena atas muka aku. heh :P

aku taklah nak membenci sangat perbuatan mak budak tu. tapi bagi aku la. tak perlu la ko nak maki-maki anak ko depan-depan orang. yang jadi tanggungjawab jaga anak tu sapa. ko ke anak ko?? kan. tah la. macam-macam manusia ni. aku pun kekadang naik hangin jugak ngan awan nano tu. kekadang rasa macam nakkkk je naik tangan. tapi tu la. asyikkk dok berpikir. dier masih budak yang tak tahu apa-apa. kalo pukul pun dapat sakit je la. terussss cool. hehe :)

Ryan pon kekadang datang mengada dier. hamboiiii kau. semua zarah kesabaran aku pegi kat dier. tapi kekadang kena jugak lah. opppssss..hehe :P





dik. orang suh belajar swimming. bukan berlariii. over tau..........





1 comment:

Zana Adieyza said...

zana nangis baca entry ni.. boleh??

serius sedih bila ada mak yg kata mcm tu kat anak dia.. serius, trs nangis ni.. dia tau x yg ramai lagikat luar ni terlalu mengharapkan anak?? dia yg sepatutnya ada anak, x patut buat macam tu kat tmpt awam.. sedih....

kalau ye pun nak marah, jgnlah marah kat tmpt umum.. tunggu lah kat rumah ke..

Ya Allah, jauhkan sikap sedemikian ke dalam kehidupan ku, keluarga ku & rakan2 ku Ya Allah.. amin...