who's stand by ur side?

23 June 2011

berbaloiiiii tak????


sapa ingat entry yang aku cerita pasal TV sanggul aku yang dah boleh masuk Arkib Negara tu. miahahaha :P
aku paksa Ajak pegi beli tv baru.ekekeke. padan muka. T___T
sian laki den kena paksa ngan bini dierrrrr. aku sebenarnya kesian tengok anak. terjengil-jengil mata nak tengok tv aku tu. dulu masa mula-mula kaweeenn mak ajak ada kasi duit untuk beli TV baru. adiah perkahwinan katanya. tapi aku pun herannnnn. kemana pegi duit tu. HAHA.

yeeee. dah lebur ye kawan-kawan. baru kawennn banyak duit nak kena pakai dowh.
tu pun nasib aku kaweennn biasa-biasa je. cerrrr aku kaweeeennn macam Tok Ti *melampau. acerrrrr aku kaweeennnn macam orang-orang sekarang la. sah-sah berpuluh ribu habessss kan. tak ke lagi tambah tercekik kami laki bini. muahahahha :P benar la kata orang. bijak manage kewangan selepas kaweeeeen tu yang paling penting. sebelum kaweeennn ko  nak tunggang langgang langit terbalik pun takda hal okeh. T_______T


pastu bila ader rezeki lebih sikit kena la PAKSA ABANG pegi beli tv baru. haha * terus abang okeh. muntah dier dengaaaa. aku pegi survey banyak tempat. Kot Mahmmood aku masuk. Sen Heng. HLK pown. kedai apek chia. Cang cing cong. semua aku terjah. hehehe :Pateeeee. kengkonon nak cari yang paling berbaloi plus ader freegift sekali la kan. *kejiiiii. sekali tu aku dah tersukerrrrrrrrr ngan tv kat senheng siap dier bagi voucher RM 150. tv Sony / Toshiba LCD 40' kena beli besi lekat kat dinding apa kenama scientifik dier *aku tak tahu :P. pastu rege RM 1899 + besi 120 ^^ - voucher tu = RM 1869.
tapi upah deliver & upah pasang semua ntah bape. jadi harga adalah RM 19++
tetibe Ajak TAKNAK!!!!!!!!!!!!!!!!. aku punya la hangiiiiiiiiiiinnnnnnnnn satu badan :P

aku rasa dier ni nak cari yang ader intan berlian kot. cereweeetttt giler. takda usb port untuk cucuk pendrive la. takleh sambung laptop kat tv la. adoiiiiiiiii. mak ni mujur la takda sakit hati betol-betol. kalo tak dah la kena duduk spital. muahahha :P rupanya nak pegi tengok kat kedai elektrik. sekali pegi kat area seri kembangan. yang tempat aku survey kat atas tu kat kajang okehhhh. sekali pegi kedai cina tu dier boleh sangkut nak. rege tak banyak beza la RM 19++ tapi deliver free. dapat besi tu free. port banyak giler. pastu dapat sekali blender. yang ni je aku sukerrrr. hehe T______T


taraaaaa........:P
dah dapat TV LCD 40' sekali dengan blender.* takda dalam gambar. ok lah bang. aku ni malas nak membangkang sangat. karang kena cop mohor kat pinggul ni derhaka pulok.hehehehe T_______T





 so sekarang. takda la anak terjengil-jengil nak tengok tv kan. aku kalo ikut hati nak beli yang 47' tu. tapi oleh kerana keadaan rumah tak sesuai tv besar peti ais tu. jadi yang sedang-sedang je la aku beli. cukup la sampai 5/6 tahun kan. mana tahu ader rezeki li rumah dalam setahun dua ni. beli la yang besarrr pulak kan. hehehehe :P * ajak garu kepala. T________T

Awan nano sukerrrr tengok tv. * itu merungsingkan aku. ader banyak pro & kon sebenarnya.
satu : kalo anak suker tengok tv aku rasa banyak benda senang. macam buat keje rumah ke. nak mandi. solat. segala mak nenek tugas sebagai ibu & isteri kan. sebab takdah la kau ke dapor dier kedapo. kau nak mandi dier pun nak join mandi. yehewwwwwwwwww. malu mandi ngan anak :P. takda la nak mnegekoooooooooooottttt je bontot kau kan.hehehee :P

tapi sebenarnya.
dua : budak kecik adalah tak berapa elok tengokkkkkkkk tv sangattt. i think passive kot jadinya.* betul kan saya. tapi macam rayyan takdala sepanjang cerita tu dier tengok. adalah few minutes dier focus pastu melalak -lalak cari aku tak jumpa. :P tapi kalo aku dok baring main-main ngan dier.* padahal terbungkakng tidoooo. dier tengok la jugak tv kan sebab tahu aku tak layan dier. HAHA. :P
abessss tu mak tak aja okehhh dier tengok tv. mintak-mintak anak aku tak la attract sangat nak mengadap tv 24/7 jeeeeee. sebab aku tahu tak bape elok kan. :P











jangan terlopong baby. nanti lalat uncle BUJAL X masuk mulut. muahahha.
tapi rambut kena maintain okeeeeeehhhhh. :P

*dah pulak nanti korang suh aku buat entry beli tv kat kedai mana kan. semalam mesin basohhhh.
HAHA. aku okeee je. tolong kawan-kawan takda hal laaaaa. T_______T








16 comments:

eMMe said...

minat tgk cite baney ye Azad....cute!

Scha406 said...

kemain bagak tv ngko makcik...ehehe..puas la hai si awan nano tgk juling2 bji mata...ehehe...

aku pakai 32 inch je....janji lcd...ekeke

bujal X said...

muka fokus yang amat budak nano nih~haha~~

Umie said...

heheh..rambut ikal..

ann said...

berbaloi laaaa..tgok ryan tak berkelip tgk tv...hehe

Bunga said...

fokus tul..ahah..comel..

Dr K said...

Ok dah tu 40". Saya dulu masa mula2 tv lcd keluar, saya beli..harga mahal gila masa tu, ~ RM3200..sekarang 1500 pun dah boleh dapat...;P

KAK RAINBOW said...

azad tgk tv ke tu

Hanis MY said...

syoknyaaa tb baru...berbaloi kut 40 inch lagi ha syok2...alolo tomey ryan nak cobit boleh tak?

wahida said...

fuyoooooo, tv baru....

anak2 aku suka tgk tv...huhu...

rose said...

awan nano.. aunty miss u.. kemain rambut dia curl2.. i like...

Cik Ina Do Do Cheng said...

ooo semuanya dah complete. amboi melopong mulut sikecik tu nengok tv besau atau cite baney tu. comel kalau dekat cam nak cubit ngan gomol.geram.

Unknown said...

wah. ini sangat macam, AMBOI! :D

Unknown said...

kesian rayyan mak nye tido terbunkang bila dia tgk tv sorang2..hehe

Rtp Farra Arisha said...

berbaloi jugak laah buat ur son yg macho tu kann. hehe

Ati Masrif said...

beso giler tu 40"
kak ati ni mesin basuh tak dapat lagi
haru betui...hehe


take care ...bye2